Przetarg 12233864 - Dostawa artykułów spożywczych do stołówek szkolnych w...

   
Analizuj Zamówienie 12233864
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-12-17
przedmiot ogłoszenia
Dostawa artykułów spożywczych do stołówek szkolnych w Radkowie i Ścinawce Średniej z podziałem na części

Część 1: Część nr 1. Pieczywo.1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa ar
tykułów spożywczych do stołówek szkolnych w Radkowie i Ścinawce Średniej w 2026 roku.1) Towar musi zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego w dni robocze w godzinach i z częstotliwością wg poniższych danych:a) 6.00 -7:30 - do 5 razy w tygodniu2) Termin realizacji zamówienia: codziennie od poniedziałku do piątku.3) Artykuły piekarnicze powinny być dostarczane suche, bez obecności szkodników oraz uszkodzeń przez nich wyrządzonych, bez śladów pleśni czy wilgoci, bez obcych zapachów . Nie dopuszczalne są produkty uszkodzone mechanicznie, połamane, niewyrośnięte, zakalcowate wewnątrz lub o zbyt ciemnym kolorze skórki. 2. Wykonawca będzie dostarczał pieczywo pierwszej klasy jakości, świeże, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski, o aktualnych terminach przydatności do spożycia. Opakowania dostarczanych przez Wykonawcę artykułów spożywczych muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do spożycia.3. Dostarczane artykuły zawsze muszą być pierwszego gatunku oraz dostarczony asortyment winien być dobrej jakości oraz spełniać w zależności od zaoferowanej przez Wykonawcę części zamówienia wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności wmuszą spełniać wymagania wymienione w przepisach:1) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 poz. 1448 z późn. zm.)2) ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t Dz. U. z 2023r. poz. 1980);3) ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz. U. z 2023 r. poz. 872 z późn. zm.);4) rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady Ministra dnia 28 stycznia 2002 r. ustalającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. bezpieczeństwa żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (DzU. L 031 z 1.2.2002, s. 1);4) rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz.Urz.UE.L Nr 139, str. 1);5) rozporządzenia (WE) Nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylającego Dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG, (Dz.Urz.UE.L Nr 338, str. 4);6) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2024 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 217);7) wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 poz. 1154).3.1. Artykuły żywnościowe objęte dostawą muszą spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i zasady systemu HACCP w zakładach żywienia zbiorowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w momencie dostawy aktualnych dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów sanitarno-epidemiologicznych związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia oraz certyfikat wdrożenia systemu bezpieczeństwa żywności HACCP a także dokumentację dotyczącą artykułów spożywczych, w tym pochodzenie, nazwę producenta i datę produkcji, świadectwo kontroli jakości – HDI (Handlowy Dokument Identyfikacyjny).3.2. Dostarczone artykuły spożywcze muszą być oznakowane w sposób zrozumiały, napisy w języku polskim muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne.3.3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania oraz wniesienia pieczywa do magazynu kuchennego Zamawiającego (tj. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Ścinawce Średniej oraz Zespół Szkolno – Przedszkolny w Radkowie) własnym transportem na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2023r. poz. 1448 z późn. zm.) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotu zamówienia. Koszt dostarczenia musi być wliczony w oferowane ceny jednostkowe artykułów spożywczych, Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu dostarczenia produktów.3.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczający zamówiony towar rozładował towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz był obecny podczas sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem.3.5. Do każdej dostawy Wykonawca dołączy: WZ lub Fakturę4. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określono w Formularzu Cenowym -załączniku nr 2 do SWZ.4.1. Ilości, podane w Formularzu Cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, zostały określone na podstawie ubiegłorocznych potrzeb i będą służyć jedynie do porównania i oceny ofert. Zamawiający, pomimo dochowania należytej staranności, z uwagi na charakter prowadzonej działalności, zastrzega sobie prawo do realizacji zmienionej ilości poszczególnych artykułów, tj. w ilości niższej niż podana. Faktyczne ilości zamawianych artykułów będą zależały od zgłaszanych w okresie trwania umowy potrzeb oraz będą rozliczane wg cen jednostkowych podanych w ofercie. Z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego.5.W przypadku podania w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia lub w dokumentach zamówienia nazw własnych lub typów to zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów/wyrobów „równoważnych”. Za „równoważne” Zamawiający uzna produkty, które posiadać będą te same składniki, konsystencję, ekstrakt, wartości odżywcze i walory smakowe, gramaturę opakowania, kolor, co produkty podane przykładowo. W takim przypadku należy wpisać w tabeli załącznika do formularza asortymentowo – cenowego, jaki produkt oferuje Wykonawca. Ciężar udowodnienia, że produkty/wyroby spożywcze są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty dopuszczające dany produkt spożywczy do spożycia oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Celem uniknięcia wątpliwości Zamawiający dodatkowo precyzuje, iż za równoważny uzna każdy produkt, który:1) posiada te same walory organoleptyczne (smak, zapach, barwę, estetykę, konsystencję, jakość) oraz wartość odżywczą nie odbiegającą od produktu podstawowego więcej niż /- 5%2) posiada gramaturę nie niższą niż produkt podstawowy i nie wyższą o więcej niż 10 % od określonej w treści SWZ chyba, że w opisie konkretnego produktu postanowiono inaczej.3) został wyprodukowany z tych samych co produkt podstawowy surowców (składników), w ilości określonej procentowo lub wagowo nie odbiegającej więcej niż /- 5% od produktu podstawowego. Jeżeli skład produktu podstawowego nie jest określony procentowo lub wagowo, za produkt równoważny uznaje się produkt składający się z nie więcej niż dodatkowo trzech składników do składu produktu podstawowego.6. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych Postanowieniach Umowy – załączniku nr 4 do SWZ

Część 2: Część nr 2. Owoce i warzywa.1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówek szkolnych w Radkowie i Ścinawce Średniej w 2026 roku.1) Towar musi zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego w dni robocze w godzinach i z częstotliwością wg poniższych danych:a) 7.00 – 8.00 - do 3 razy w tygodniu2) Termin realizacji zamówienia: 1 dzień od daty złożenia zamówienia3) Warzywa i owoce powinny być:a) wygląd: zdrowe (bez śladów gnicia i pleśni), wolne od szkodników i uszkodzeń przez nich wyrządzonych, nie zwiędnięte, czyste, nieuszkodzone;b) barwa: Typowa dla odmiany;c) smak i zapach: niedopuszczalny obcy smak czy zapach;d) jednolitość: jednolite w opakowaniu pod względem pochodzenia, jakości, wielkości i możliwie w tym samym stopniu dojrzałości i rozwoju;e) opakowanie: towar powinien być przewożony w opakowaniach do tego przeznaczonych wykonane z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, nie uszkodzone, nie zamoczone i czyste, bez śladów pleśni i obcych zapachów.2. Wykonawca będzie dostarczał owoce i warzywa pierwszej klasy jakości, świeże, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski, o aktualnych terminach przydatności do spożycia. Opakowania dostarczanych przez Wykonawcę artykułów spożywczych muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do spożycia.3. Dostarczane artykuły zawsze muszą być pierwszego gatunku oraz dostarczony asortyment winien być dobrej jakości oraz spełniać w zależności od zaoferowanej przez Wykonawcę części zamówienia wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności wmuszą spełniać wymagania wymienione w przepisach:1) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 poz. 1448 z późn. zm.)2) ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t Dz. U. z 2023r. poz. 1980);3) ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz. U. z 2023 r. poz. 872 z późn. zm.);4) rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady Ministra dnia 28 stycznia 2002 r. ustalającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. bezpieczeństwa żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (DzU. L 031 z 1.2.2002, s. 1);4) rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz.Urz.UE.L Nr 139, str. 1);5) rozporządzenia (WE) Nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylającego Dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG, (Dz.Urz.UE.L Nr 338, str. 4);6) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2024 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 217);7) wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 poz. 1154).3.1. Artykuły żywnościowe objęte dostawą muszą spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i zasady systemu HACCP w zakładach żywienia zbiorowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w momencie dostawy aktualnych dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów sanitarno-epidemiologicznych związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia oraz certyfikat wdrożenia systemu bezpieczeństwa żywności HACCP a także dokumentację dotyczącą artykułów spożywczych, w tym pochodzenie, nazwę producenta i datę produkcji, świadectwo kontroli jakości – HDI (Handlowy Dokument Identyfikacyjny).3.2. Dostarczone artykuły spożywcze muszą być oznakowane w sposób zrozumiały, napisy w języku polskim muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne.3.3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania oraz wniesienia owoców i warzyw do magazynu kuchennego Zamawiającego (tj. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Ścinawce Średniej oraz Zespół Szkolno – Przedszkolny w Radkowie) własnym transportem na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2023r. poz. 1448 z późn. zm.) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotu zamówienia. Koszt dostarczenia musi być wliczony w oferowane ceny jednostkowe artykułów spożywczych, Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu dostarczenia produktów.3.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczający zamówiony towar rozładował towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz był obecny podczas sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem.3.5. Do każdej dostawy Wykonawca dołączy: WZ lub Fakturę4. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określono w Formularzu Cenowym -załączniku nr 2 do SWZ.4.1. Ilości, podane w Formularzu Cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, zostały określone na podstawie ubiegłorocznych potrzeb i będą służyć jedynie do porównania i oceny ofert. Zamawiający, pomimo dochowania należytej staranności, z uwagi na charakter prowadzonej działalności, zastrzega sobie prawo do realizacji zmienionej ilości poszczególnych artykułów, tj. w ilości niższej niż podana. Faktyczne ilości zamawianych artykułów będą zależały od zgłaszanych w okresie trwania umowy potrzeb oraz będą rozliczane wg cen jednostkowych podanych w ofercie. Z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego.5.W przypadku podania w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia lub w dokumentach zamówienia nazw własnych lub typów to zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów/wyrobów „równoważnych”. Za „równoważne” Zamawiający uzna produkty, które posiadać będą te same składniki, konsystencję, ekstrakt, wartości odżywcze i walory smakowe, gramaturę opakowania, kolor, co produkty podane przykładowo. W takim przypadku należy wpisać w tabeli załącznika do formularza asortymentowo – cenowego, jaki produkt oferuje Wykonawca. Ciężar udowodnienia, że produkty/wyroby spożywcze są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty dopuszczające dany produkt spożywczy do spożycia oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Celem uniknięcia wątpliwości Zamawiający dodatkowo precyzuje, iż za równoważny uzna każdy produkt, który:1) posiada te same walory organoleptyczne (smak, zapach, barwę, estetykę, konsystencję, jakość) oraz wartość odżywczą nie odbiegającą od produktu podstawowego więcej niż /- 5%2) posiada gramaturę nie niższą niż produkt podstawowy i nie wyższą o więcej niż 10 % od określonej w treści SWZ chyba, że w opisie konkretnego produktu postanowiono inaczej.3) został wyprodukowany z tych samych co produkt podstawowy surowców (składników), w ilości określonej procentowo lub wagowo nie odbiegającej więcej niż /- 5% od produktu podstawowego. Jeżeli skład produktu podstawowego nie jest określony procentowo lub wagowo, za produkt równoważny uznaje się produkt składający się z nie więcej niż dodatkowo trzech składników do składu produktu podstawowego.6. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych Postanowieniach Umowy – załączniku nr 4 do SWZ

Część 3: Część nr 3. Jajka.1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówek szkolnych w Radkowie i Ścinawce Średniej w 2026 roku.1) Towar musi zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego w dni robocze w godzinach i z częstotliwością wg poniższych danych:a) 7.00 - 8.00 - 1 raz w tygodniu2) Termin realizacji zamówienia: 1 dzień od daty złożenia zamówienia,3) Jaja muszą spełniać odpowiednie wymogi jakościowe dla żywienia w warunkach żywienia zbiorowego, w tym spełniają warunki sanitarne ich pozyskiwania, produkcji, przetwarzania, magazynowania, transportu oraz sprzedaży bezpośredniej zgodnie z Polską Normą, EN i ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia Dz. U. 2017 poz. 149 - posiadają wymagane prawem atesty dla oferowanej żywności– atesty do okazania na każde żądanie zamawiającego. Dostarczone jaja powinny być naświetlone promieniowaniem UV w celach dezynfekcji.2. Wykonawca będzie dostarczał jajka pierwszej klasy jakości, świeże, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski, o aktualnych terminach przydatności do spożycia. Opakowania dostarczanych przez Wykonawcę artykułów spożywczych muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do spożycia.3. Dostarczane artykuły zawsze muszą być pierwszego gatunku oraz dostarczony asortyment winien być dobrej jakości oraz spełniać w zależności od zaoferowanej przez Wykonawcę części zamówienia wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności wmuszą spełniać wymagania wymienione w przepisach:1) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 poz. 1448 z późn. zm.)2) ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t Dz. U. z 2023r. poz. 1980);3) ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz. U. z 2023 r. poz. 872 z późn. zm.);4) rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady Ministra dnia 28 stycznia 2002 r. ustalającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. bezpieczeństwa żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (DzU. L 031 z 1.2.2002, s. 1);4) rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz.Urz.UE.L Nr 139, str. 1);5) rozporządzenia (WE) Nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylającego Dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG, (Dz.Urz.UE.L Nr 338, str. 4);6) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2024 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 217);7) wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 poz. 1154).3.1. Artykuły żywnościowe objęte dostawą muszą spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i zasady systemu HACCP w zakładach żywienia zbiorowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w momencie dostawy aktualnych dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów sanitarno-epidemiologicznych związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia oraz certyfikat wdrożenia systemu bezpieczeństwa żywności HACCP a także dokumentację dotyczącą artykułów spożywczych, w tym pochodzenie, nazwę producenta i datę produkcji, świadectwo kontroli jakości – HDI (Handlowy Dokument Identyfikacyjny).3.2. Dostarczone artykuły spożywcze muszą być oznakowane w sposób zrozumiały, napisy w języku polskim muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne.3.3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania oraz wniesienia jajek do magazynu kuchennego Zamawiającego (tj. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Ścinawce Średniej oraz Zespół Szkolno – Przedszkolny w Radkowie) własnym transportem na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2023r. poz. 1448 z późn. zm.) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotu zamówienia. Koszt dostarczenia musi być wliczony w oferowane ceny jednostkowe artykułów spożywczych, Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu dostarczenia produktów.3.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczający zamówiony towar rozładował towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz był obecny podczas sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem.3.5. Do każdej dostawy Wykonawca dołączy: WZ lub Fakturę4. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określono w Formularzu Cenowym -załączniku nr 2 do SWZ.4.1. Ilości, podane w Formularzu Cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, zostały określone na podstawie ubiegłorocznych potrzeb i będą służyć jedynie do porównania i oceny ofert. Zamawiający, pomimo dochowania należytej staranności, z uwagi na charakter prowadzonej działalności, zastrzega sobie prawo do realizacji zmienionej ilości poszczególnych artykułów, tj. w ilości niższej niż podana. Faktyczne ilości zamawianych artykułów będą zależały od zgłaszanych w okresie trwania umowy potrzeb oraz będą rozliczane wg cen jednostkowych podanych w ofercie. Z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego.5.W przypadku podania w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia lub w dokumentach zamówienia nazw własnych lub typów to zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów/wyrobów „równoważnych”. Za „równoważne” Zamawiający uzna produkty, które posiadać będą te same składniki, konsystencję, ekstrakt, wartości odżywcze i walory smakowe, gramaturę opakowania, kolor, co produkty podane przykładowo. W takim przypadku należy wpisać w tabeli załącznika do formularza asortymentowo – cenowego, jaki produkt oferuje Wykonawca. Ciężar udowodnienia, że produkty/wyroby spożywcze są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty dopuszczające dany produkt spożywczy do spożycia oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Celem uniknięcia wątpliwości Zamawiający dodatkowo precyzuje, iż za równoważny uzna każdy produkt, który:1) posiada te same walory organoleptyczne (smak, zapach, barwę, estetykę, konsystencję, jakość) oraz wartość odżywczą nie odbiegającą od produktu podstawowego więcej niż /- 5%2) posiada gramaturę nie niższą niż produkt podstawowy i nie wyższą o więcej niż 10 % od określonej w treści SWZ chyba, że w opisie konkretnego produktu postanowiono inaczej.3) został wyprodukowany z tych samych co produkt podstawowy surowców (składników), w ilości określonej procentowo lub wagowo nie odbiegającej więcej niż /- 5% od produktu podstawowego. Jeżeli skład produktu podstawowego nie jest określony procentowo lub wagowo, za produkt równoważny uznaje się produkt składający się z nie więcej niż dodatkowo trzech składników do składu produktu podstawowego.6. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych Postanowieniach Umowy – załączniku nr 4 do SWZ

Część 4: Część nr 4. Produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne.1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówek szkolnych w Radkowie i Ścinawce Średniej w 2026 roku.1) Towar musi zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego w dni robocze w godzinach i z częstotliwością wg poniższych danych:a) 6.00 - 7:30 - do 5 razy w tygodniu2) Termin realizacji zamówienia: codziennie od poniedziałku do piątku,3) Mięso, wędliny, drób powinny być przewożone w opakowaniach do tego przeznaczonych wykonane z materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, nie uszkodzone, nie zamoczone i czyste, bez śladów pleśni i obcych zapachów.2. Wykonawca będzie dostarczał produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne pierwszej klasy jakości, świeże, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski, o aktualnych terminach przydatności do spożycia. Opakowania dostarczanych przez Wykonawcę artykułów spożywczych muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do spożycia.3. Dostarczane artykuły zawsze muszą być pierwszego gatunku oraz dostarczony asortyment winien być dobrej jakości oraz spełniać w zależności od zaoferowanej przez Wykonawcę części zamówienia wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności wmuszą spełniać wymagania wymienione w przepisach:1) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 poz. 1448 z późn. zm.)2) ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t Dz. U. z 2023r. poz. 1980);3) ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz. U. z 2023 r. poz. 872 z późn. zm.);4) rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady Ministra dnia 28 stycznia 2002 r. ustalającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. bezpieczeństwa żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (DzU. L 031 z 1.2.2002, s. 1);4) rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz.Urz.UE.L Nr 139, str. 1);5) rozporządzenia (WE) Nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylającego Dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG, (Dz.Urz.UE.L Nr 338, str. 4);6) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2024 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 217);7) wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 poz. 1154).3.1. Artykuły żywnościowe objęte dostawą muszą spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i zasady systemu HACCP w zakładach żywienia zbiorowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w momencie dostawy aktualnych dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów sanitarno-epidemiologicznych związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia oraz certyfikat wdrożenia systemu bezpieczeństwa żywności HACCP a także dokumentację dotyczącą artykułów spożywczych, w tym pochodzenie, nazwę producenta i datę produkcji, świadectwo kontroli jakości – HDI (Handlowy Dokument Identyfikacyjny).3.2. Dostarczone artykuły spożywcze muszą być oznakowane w sposób zrozumiały, napisy w języku polskim muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne.3.3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania oraz wniesienia produktów zwierzęcych, mięsa i produktów mięsnych do magazynu kuchennego Zamawiającego (tj. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Ścinawce Średniej oraz Zespół Szkolno – Przedszkolny w Radkowie) własnym transportem na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2023 r. poz. 1448 z późn. zm.) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotu zamówienia. Koszt dostarczenia musi być wliczony w oferowane ceny jednostkowe artykułów spożywczych, Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu dostarczenia produktów.3.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczający zamówiony towar rozładował towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz był obecny podczas sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem.3.5. Do każdej dostawy Wykonawca dołączy: WZ lub Fakturę4. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określono w Formularzu Cenowym -załączniku nr 2 do SWZ.4.1. Ilości, podane w Formularzu Cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, zostały określone na podstawie ubiegłorocznych potrzeb i będą służyć jedynie do porównania i oceny ofert. Zamawiający, pomimo dochowania należytej staranności, z uwagi na charakter prowadzonej działalności, zastrzega sobie prawo do realizacji zmienionej ilości poszczególnych artykułów, tj. w ilości niższej niż podana. Faktyczne ilości zamawianych artykułów będą zależały od zgłaszanych w okresie trwania umowy potrzeb oraz będą rozliczane wg cen jednostkowych podanych w ofercie. Z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego.5.W przypadku podania w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia lub w dokumentach zamówienia nazw własnych lub typów to zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów/wyrobów „równoważnych”. Za „równoważne” Zamawiający uzna produkty, które posiadać będą te same składniki, konsystencję, ekstrakt, wartości odżywcze i walory smakowe, gramaturę opakowania, kolor, co produkty podane przykładowo. W takim przypadku należy wpisać w tabeli załącznika do formularza asortymentowo – cenowego, jaki produkt oferuje Wykonawca. Ciężar udowodnienia, że produkty/wyroby spożywcze są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty dopuszczające dany produkt spożywczy do spożycia oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Celem uniknięcia wątpliwości Zamawiający dodatkowo precyzuje, iż za równoważny uzna każdy produkt, który:1) posiada te same walory organoleptyczne (smak, zapach, barwę, estetykę, konsystencję, jakość) oraz wartość odżywczą nie odbiegającą od produktu podstawowego więcej niż /- 5%2) posiada gramaturę nie niższą niż produkt podstawowy i nie wyższą o więcej niż 10 % od określonej w treści SWZ chyba, że w opisie konkretnego produktu postanowiono inaczej.3) został wyprodukowany z tych samych co produkt podstawowy surowców (składników), w ilości określonej procentowo lub wagowo nie odbiegającej więcej niż /- 5% od produktu podstawowego. Jeżeli skład produktu podstawowego nie jest określony procentowo lub wagowo, za produkt równoważny uznaje się produkt składający się z nie więcej niż dodatkowo trzech składników do składu produktu podstawowego.6. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych Postanowieniach Umowy – załączniku nr 4 do SWZ

Część 5: Część nr 5. Ryby mrożone, filety rybne i pozostałe mięso ryb.1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówek szkolnych w Radkowie i Ścinawce Średniej w 2026 roku.1) Towar musi zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego w dni robocze w godzinach i z częstotliwością wg poniższych danych:a) 7.00 – 8.00 - 1 raz w tygodniu2) Termin realizacji zamówienia: 1 dzień od daty złożenia zamówienia,3) Mrożonki powinny być pakowane w czyste opakowania jednostkowe przeznaczone do kontaktu z żywnością chroniące zawartość przed uszkodzeniem. Mrożonki powinny być suche, bez obecności szkodników oraz uszkodzeń przez nich wyrządzonych, bez śladów pleśni. Nie dopuszczalne są produkty uszkodzone, połamane, a także zniszczone lub otwarte opakowania albo hermetycznie nieszczelne.2. Wykonawca będzie dostarczał ryby mrożone, filety rybne i pozostałe mięso ryb pierwszej klasy jakości, świeże, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski, o aktualnych terminach przydatności do spożycia. Opakowania dostarczanych przez Wykonawcę artykułów spożywczych muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do spożycia.3. Dostarczane artykuły zawsze muszą być pierwszego gatunku oraz dostarczony asortyment winien być dobrej jakości oraz spełniać w zależności od zaoferowanej przez Wykonawcę części zamówienia wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności wmuszą spełniać wymagania wymienione w przepisach:1) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 poz. 1448 z późn. zm.)2) ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t Dz. U. z 2023r. poz. 1980);3) ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz. U. z 2023 r. poz. 872 z późn. zm.);4) rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady Ministra dnia 28 stycznia 2002 r. ustalającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. bezpieczeństwa żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (DzU. L 031 z 1.2.2002, s. 1);4) rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz.Urz.UE.L Nr 139, str. 1);5) rozporządzenia (WE) Nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylającego Dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG, (Dz.Urz.UE.L Nr 338, str. 4);6) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2024 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 217);7) wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 poz. 1154).3.1. Artykuły żywnościowe objęte dostawą muszą spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i zasady systemu HACCP w zakładach żywienia zbiorowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w momencie dostawy aktualnych dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów sanitarno-epidemiologicznych związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia oraz certyfikat wdrożenia systemu bezpieczeństwa żywności HACCP a także dokumentację dotyczącą artykułów spożywczych, w tym pochodzenie, nazwę producenta i datę produkcji, świadectwo kontroli jakości – HDI (Handlowy Dokument Identyfikacyjny).3.2. Dostarczone artykuły spożywcze muszą być oznakowane w sposób zrozumiały, napisy w języku polskim muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne.3.3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania oraz wniesienia ryb mrożonych, filetów rybnych i pozostałe mięso ryb do magazynu kuchennego Zamawiającego (tj. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Ścinawce Średniej oraz Zespół Szkolno – Przedszkolny w Radkowie) własnym transportem na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2023 r. poz. 1448 z późn. zm.) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotu zamówienia. Koszt dostarczenia musi być wliczony w oferowane ceny jednostkowe artykułów spożywczych, Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu dostarczenia produktów.3.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczający zamówiony towar rozładował towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz był obecny podczas sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem.3.5. Do każdej dostawy Wykonawca dołączy: WZ lub Fakturę4. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określono w Formularzu Cenowym -załączniku nr 2 do SWZ.4.1. Ilości, podane w Formularzu Cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, zostały określone na podstawie ubiegłorocznych potrzeb i będą służyć jedynie do porównania i oceny ofert. Zamawiający, pomimo dochowania należytej staranności, z uwagi na charakter prowadzonej działalności, zastrzega sobie prawo do realizacji zmienionej ilości poszczególnych artykułów, tj. w ilości niższej niż podana. Faktyczne ilości zamawianych artykułów będą zależały od zgłaszanych w okresie trwania umowy potrzeb oraz będą rozliczane wg cen jednostkowych podanych w ofercie. Z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego.5.W przypadku podania w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia lub w dokumentach zamówienia nazw własnych lub typów to zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów/wyrobów „równoważnych”. Za „równoważne” Zamawiający uzna produkty, które posiadać będą te same składniki, konsystencję, ekstrakt, wartości odżywcze i walory smakowe, gramaturę opakowania, kolor, co produkty podane przykładowo. W takim przypadku należy wpisać w tabeli załącznika do formularza asortymentowo – cenowego, jaki produkt oferuje Wykonawca. Ciężar udowodnienia, że produkty/wyroby spożywcze są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty dopuszczające dany produkt spożywczy do spożycia oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Celem uniknięcia wątpliwości Zamawiający dodatkowo precyzuje, iż za równoważny uzna każdy produkt, który:1) posiada te same walory organoleptyczne (smak, zapach, barwę, estetykę, konsystencję, jakość) oraz wartość odżywczą nie odbiegającą od produktu podstawowego więcej niż /- 5%2) posiada gramaturę nie niższą niż produkt podstawowy i nie wyższą o więcej niż 10 % od określonej w treści SWZ chyba, że w opisie konkretnego produktu postanowiono inaczej.3) został wyprodukowany z tych samych co produkt podstawowy surowców (składników), w ilości określonej procentowo lub wagowo nie odbiegającej więcej niż /- 5% od produktu podstawowego. Jeżeli skład produktu podstawowego nie jest określony procentowo lub wagowo, za produkt równoważny uznaje się produkt składający się z nie więcej niż dodatkowo trzech składników do składu produktu podstawowego.6. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych Postanowieniach Umowy – załączniku nr 4 do SWZ

Część 6: Część nr 6. Produkty mleczarskie.1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówek szkolnych w Radkowie i Ścinawce Średniej w 2026 roku.1) Towar musi zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego w dni robocze w godzinach i z częstotliwością wg poniższych danych:a) 7.00 - 8.00 - do 3 razy w tygodniu2) Termin realizacji zamówienia: 1 dzień od daty złożenia zamówienia.2. Wykonawca będzie dostarczał produkty mleczarskie pierwszej klasy jakości, świeże, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski, o aktualnych terminach przydatności do spożycia. Opakowania dostarczanych przez Wykonawcę artykułów spożywczych muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do spożycia.3. Dostarczane artykuły zawsze muszą być pierwszego gatunku oraz dostarczony asortyment winien być dobrej jakości oraz spełniać w zależności od zaoferowanej przez Wykonawcę części zamówienia wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności wmuszą spełniać wymagania wymienione w przepisach:1) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 poz. 1448 z późn. zm.)2) ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t Dz. U. z 2023r. poz. 1980);3) ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz. U. z 2023 r. poz. 872 z późn. zm.);4) rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady Ministra dnia 28 stycznia 2002 r. ustalającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. bezpieczeństwa żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (DzU. L 031 z 1.2.2002, s. 1);4) rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz.Urz.UE.L Nr 139, str. 1);5) rozporządzenia (WE) Nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylającego Dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG, (Dz.Urz.UE.L Nr 338, str. 4);6) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2024 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 217);7) wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 poz. 1154).3.1. Artykuły żywnościowe objęte dostawą muszą spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i zasady systemu HACCP w zakładach żywienia zbiorowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w momencie dostawy aktualnych dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów sanitarno-epidemiologicznych związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia oraz certyfikat wdrożenia systemu bezpieczeństwa żywności HACCP a także dokumentację dotyczącą artykułów spożywczych, w tym pochodzenie, nazwę producenta i datę produkcji, świadectwo kontroli jakości – HDI (Handlowy Dokument Identyfikacyjny).3.2. Dostarczone artykuły spożywcze muszą być oznakowane w sposób zrozumiały, napisy w języku polskim muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne.3.3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania oraz wniesienia produktów mleczarskich do magazynu kuchennego Zamawiającego (tj. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Ścinawce Średniej oraz Zespół Szkolno – Przedszkolny w Radkowie) własnym transportem na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2023 r. poz. 1448 z późn. zm.) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotu zamówienia. Koszt dostarczenia musi być wliczony w oferowane ceny jednostkowe artykułów spożywczych, Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu dostarczenia produktów.3.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczający zamówiony towar rozładował towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz był obecny podczas sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem.3.5. Do każdej dostawy Wykonawca dołączy: WZ lub Fakturę4. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określono w Formularzu Cenowym -załączniku nr 2 do SWZ.4.1. Ilości, podane w Formularzu Cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, zostały określone na podstawie ubiegłorocznych potrzeb i będą służyć jedynie do porównania i oceny ofert. Zamawiający, pomimo dochowania należytej staranności, z uwagi na charakter prowadzonej działalności, zastrzega sobie prawo do realizacji zmienionej ilości poszczególnych artykułów, tj. w ilości niższej niż podana. Faktyczne ilości zamawianych artykułów będą zależały od zgłaszanych w okresie trwania umowy potrzeb oraz będą rozliczane wg cen jednostkowych podanych w ofercie. Z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego.5.W przypadku podania w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia lub w dokumentach zamówienia nazw własnych lub typów to zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów/wyrobów „równoważnych”. Za „równoważne” Zamawiający uzna produkty, które posiadać będą te same składniki, konsystencję, ekstrakt, wartości odżywcze i walory smakowe, gramaturę opakowania, kolor, co produkty podane przykładowo. W takim przypadku należy wpisać w tabeli załącznika do formularza asortymentowo – cenowego, jaki produkt oferuje Wykonawca. Ciężar udowodnienia, że produkty/wyroby spożywcze są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty dopuszczające dany produkt spożywczy do spożycia oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Celem uniknięcia wątpliwości Zamawiający dodatkowo precyzuje, iż za równoważny uzna każdy produkt, który:1) posiada te same walory organoleptyczne (smak, zapach, barwę, estetykę, konsystencję, jakość) oraz wartość odżywczą nie odbiegającą od produktu podstawowego więcej niż /- 5%2) posiada gramaturę nie niższą niż produkt podstawowy i nie wyższą o więcej niż 10 % od określonej w treści SWZ chyba, że w opisie konkretnego produktu postanowiono inaczej.3) został wyprodukowany z tych samych co produkt podstawowy surowców (składników), w ilości określonej procentowo lub wagowo nie odbiegającej więcej niż /- 5% od produktu podstawowego. Jeżeli skład produktu podstawowego nie jest określony procentowo lub wagowo, za produkt równoważny uznaje się produkt składający się z nie więcej niż dodatkowo trzech składników do składu produktu podstawowego.6. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych Postanowieniach Umowy – załączniku nr 4 do SWZ

Część 7: Część nr 7. Różne produkty spożywcze.1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówek szkolnych w Radkowie i Ścinawce Średniej w 2026 roku.1) Towar musi zostać dostarczony do siedziby Zamawiającego w dni robocze w godzinach i z częstotliwością wg poniższych danych:a) 6.00 – 7:30 - do 5 razy w tygodniu.2) Termin realizacji zamówienia: codziennie od poniedziałku do piątku.3) Wszystkie artykuły suche (nasiona i owoce suszone) powinny być pakowane w czyste opakowania jednostkowe przeznaczone do kontaktu z żywnością chroniące zawartość przed uszkodzeniem. Nasiona powinny być suche, bez obecności szkodników oraz uszkodzeń przez nich wyrządzonych, bez śladów pleśni czy wilgoci. Nie dopuszczalne są produkty uszkodzone, połamane, a także zniszczone lub otwarte opakowania albo hermetycznie nieszczelne.2. Wykonawca będzie dostarczał różne produkty spożywcze pierwszej klasy jakości, świeże, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski, o aktualnych terminach przydatności do spożycia. Opakowania dostarczanych przez Wykonawcę artykułów spożywczych muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do spożycia.3. Dostarczane artykuły zawsze muszą być pierwszego gatunku oraz dostarczony asortyment winien być dobrej jakości oraz spełniać w zależności od zaoferowanej przez Wykonawcę części zamówienia wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności wmuszą spełniać wymagania wymienione w przepisach:1) ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 poz. 1448 z późn. zm.)2) ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t Dz. U. z 2023r. poz. 1980);3) ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz. U. z 2023 r. poz. 872 z późn. zm.);4) rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady Ministra dnia 28 stycznia 2002 r. ustalającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. bezpieczeństwa żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (DzU. L 031 z 1.2.2002, s. 1);4) rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz.Urz.UE.L Nr 139, str. 1);5) rozporządzenia (WE) Nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylającego Dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG, (Dz.Urz.UE.L Nr 338, str. 4);6) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2024 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 217);7) wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26.07.2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 poz. 1154).3.1. Artykuły żywnościowe objęte dostawą muszą spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne i zasady systemu HACCP w zakładach żywienia zbiorowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w momencie dostawy aktualnych dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów sanitarno-epidemiologicznych związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia oraz certyfikat wdrożenia systemu bezpieczeństwa żywności HACCP a także dokumentację dotyczącą artykułów spożywczych, w tym pochodzenie, nazwę producenta i datę produkcji, świadectwo kontroli jakości – HDI (Handlowy Dokument Identyfikacyjny).3.2. Dostarczone artykuły spożywcze muszą być oznakowane w sposób zrozumiały, napisy w języku polskim muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne.3.3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania oraz wniesienia różnych produktów spożywczych do magazynu kuchennego Zamawiającego (tj. Zespół Szkolno – Przedszkolny w Ścinawce Średniej oraz Zespół Szkolno – Przedszkolny w Radkowie) własnym transportem na własny koszt i ryzyko, przy zachowaniu odpowiednich reżimów sanitarnych wymaganych dla przewozu żywności zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. 2023 r. poz. 1448 z późn. zm.) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w zakresie przedmiotu zamówienia. Koszt dostarczenia musi być wliczony w oferowane ceny jednostkowe artykułów spożywczych, Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie z tytułu dostarczenia produktów.3.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczający zamówiony towar rozładował towar w miejscu wskazanym przez Zamawiającego oraz był obecny podczas sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem.3.5. Do każdej dostawy Wykonawca dołączy: WZ lub Fakturę4. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia określono w Formularzu Cenowym -załączniku nr 2 do SWZ.4.1. Ilości, podane w Formularzu Cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, zostały określone na podstawie ubiegłorocznych potrzeb i będą służyć jedynie do porównania i oceny ofert. Zamawiający, pomimo dochowania należytej staranności, z uwagi na charakter prowadzonej działalności, zastrzega sobie prawo do realizacji zmienionej ilości poszczególnych artykułów, tj. w ilości niższej niż podana. Faktyczne ilości zamawianych artykułów będą zależały od zgłaszanych w okresie trwania umowy potrzeb oraz będą rozliczane wg cen jednostkowych podanych w ofercie. Z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia wobec Zamawiającego.5.W przypadku podania w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia lub w dokumentach zamówienia nazw własnych lub typów to zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów/wyrobów „równoważnych”. Za „równoważne” Zamawiający uzna produkty, które posiadać będą te same składniki, konsystencję, ekstrakt, wartości odżywcze i walory smakowe, gramaturę opakowania, kolor, co produkty podane przykładowo. W takim przypadku należy wpisać w tabeli załącznika do formularza asortymentowo – cenowego, jaki produkt oferuje Wykonawca. Ciężar udowodnienia, że produkty/wyroby spożywcze są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty dopuszczające dany produkt spożywczy do spożycia oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Celem uniknięcia wątpliwości Zamawiający dodatkowo precyzuje, iż za równoważny uzna każdy produkt, który:1) posiada te same walory organoleptyczne (smak, zapach, barwę, estetykę, konsystencję, jakość) oraz wartość odżywczą nie odbiegającą od produktu podstawowego więcej niż /- 5%2) posiada gramaturę nie niższą niż produkt podstawowy i nie wyższą o więcej niż 10 % od określonej w treści SWZ chyba, że w opisie konkretnego produktu postanowiono inaczej.3) został wyprodukowany z tych samych co produkt podstawowy surowców (składników), w ilości określonej procentowo lub wagowo nie odbiegającej więcej niż /- 5% od produktu podstawowego. Jeżeli skład produktu podstawowego nie jest określony procentowo lub wagowo, za produkt równoważny uznaje się produkt składający się z nie więcej niż dodatkowo trzech składników do składu produktu podstawowego.6. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych Postanowieniach Umowy – załączniku nr 4 do SWZ

PRiWT.271.47.2025
branża Spożywcza
podbranża artykuły spożywcze
kody CPV 3100000, 3142500, 15100000, 15110000, 15112000, 15220000, 15300000, 15310000, 15331170, 15500000, 15800000, 15811000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia dostawy
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Dolnośląskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Dolnośląskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: artykuły spożywcze