Przetarg 12228591 - Odbiór, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych...

   
Analizuj Zamówienie 12228591
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-12-15
przedmiot ogłoszenia
Odbiór, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych metodą odzysku R3, skratek oraz zawartości piaskowników na rok 2026

Część 1: Część 1 Sukcesywny odbiór,
transport i zagospodarowanie odpadu o kodzie 19 08 05 – ustabilizowane komunalne osady ściekowe metodą odzysku R3, w szacunkowej ilości: 1100 Mg .Zakres, termin i zasady realizacji usługi:1) Przedmiotem Zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu - w ramach odzysku metodą R3 ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (kod: 19 08 05)2) Zakres zamówienia został określony szacunkowo na podstawie ilości osadów wytworzonych w czasie 12 miesięcy poprzedzających szacowanie ilości zamówienia. Rzeczywisty zakres zamówienia może ulec zmianie i będzie określony na podstawie faktycznej ilości wywiezionych i zagospodarowanych osadów.3) Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie wyłącznie za faktycznie odebraną ilość komunalnych osadów ściekowych z uwzględnieniem pkt. 3 powyżej.4) Zakres rzeczowy tej części zamówienia obejmuje: - Dostarczenie, w terminie na 2 dni przed rozpoczęciem wykonywania umowy, na teren Oczyszczalni szczelnych kontenerów dostosowanych do odbioru osadów,- Cykliczny odbiór osadów i wymianę kontenerów (odbiór pełnych, podstawienie pustych), według potrzeb Zamawiającego, nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu, w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym oraz z wyznaczonej lokalizacji jak również transport osadu do miejsca przetwarzania. - Przetwarzanie zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi.5) Osad na oczyszczalni jest sukcesywnie odwadniany, dlatego też wymagane jest wcześniejsze każdorazowe podstawienie kontenerów lub naczep celem załadunku osadu. 6) W sytuacjach awaryjnych dopuszcza się czasowy postój (maks. 48 godzin) na oczyszczalni ścieków pełnych kontenerów lub naczep pod warunkiem dostarczenia zamienników i ich przestawienia. 7) Puste kontenery lub naczepy powinny być przygotowane do załadunku, tj. powinny mieć zdjęte zamknięcia oraz być ustawione do załadunku w miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego. 8) Zapełnione kontenery lub naczepy powinny umożliwić Zamawiającemu swobodne ich przestawienie (przemieszczenie). 9) Dostarczane kontenery lub naczepy przeznaczone do załadunku powinny być dokładnie opróżnione. 10) Odbiór kontenerów/naczep w ciągu doby powinien być tak zaplanowany przez Wykonawcę, aby umożliwił ciągłą prace stacji odwadniania. 11) Wykonawca zastosuje takie rozwiązania techniczne i logistyczne, które pozwolą na równomierne wypełnienie kontenera/naczepy osadem oraz zapewni wymianę pełnego kontenera/naczepy na puste, natychmiast po ich napełnieniu. 12) Odbiór ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych odbywać się będzie sukcesywnie według złożonego zapotrzebowania z Oczyszczalni Ścieków w Wiązownicy.13) Informacja o zapotrzebowaniu na odbiór partii ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych będzie przekazywana dostawcy telefonicznie lub drogą elektroniczną z określeniem ilości i miejsca odbioru danej partii,14) Zamawiający może zgłaszać zapotrzebowanie na odbiór, transport i zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych w okresie od zawarcia umowy do 26 grudnia 2026.15) Osady z oczyszczalni należy wywozić i zagospodarowywać na bieżąco.16) Zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn. zm.) z chwilą przekazania przez Zamawiającego osadów Wykonawcy (potwierdzonego KPO - wygenerowanym potwierdzeniem z BDO) odpowiedzialność za gospodarowanie osadami przechodzi na Wykonawcę. Wykonawca staje się ich posiadaczem i przejmuje na siebie pełną odpowiedzialność za sposób gospodarowania osadami zgodnie z posiadanymi zezwoleniami i uprawnieniami, w tym na transport i zagospodarowanie osadów (odzysk/unieszkodliwianie). 17) Zamawiający zastrzega, że odbierane osady mogą być zagospodarowane wyłącznie w ramach odzysku metodą R3. Nie dopuszcza się odzysku osadów, polegającego na ich stosowaniu (w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 28 ustawy o odpadach), wymienionym w art. 96 ustawy o odpadach, tj.: - w rolnictwie, rozumianym, jako uprawa wszystkich płodów rolnych wprowadzanych do obrotu handlowego, włączając w to uprawy przeznaczone do produkcji pasz, - do uprawy roślin przeznaczonych do produkcji kompostu, - do uprawy roślin nieprzeznaczonych do spożycia i do produkcji pasz. Zamawiający nie dopuszcza stosowania osadów do rekultywacji terenów na cele rolne.Zamawiający nie dopuszcza odstępstw od powyższego, w tym magazynowania bez dalszego zagospodarowania osadów przez Wykonawcę. Sposób magazynowania i dalsze zagospodarowanie przez Wykonawcę powinno być ściśle określone w decyzji zezwalającej na przetwarzanie.18) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną za skutki ewentualnych wypadków podczas wywozu oraz naruszeń ustawy o odpadach [tekst jednolity Dz. U. z 2020r., poz. 797 z późn. zm.] i ustawy Prawo Ochrony Środowiska [tekst jednolity Dz. U. z 2020r., poz. 1219 z późn. zm.]. 19) Transport, odbiór i zagospodarowanie odpadu o kodzie 19 08 05 powinien odbywać się zgodnie z przepisami ustawy o odpadach z 14 grudnia 2013 r., rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 luty 2015, w sprawie komunalnych osadów ściekowych oraz powiązanych, innych aktów wykonawczych. 20) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zakresu odbioru w przypadku braku zapotrzebowania.21) W związku z ograniczeniem zakresu odbioru Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie, w tym finansowe względem Zamawiającego.22) Wykonawca zobowiązany jest do transportu odpadu własnym sprzętem lub może zlecić transport podwykonawcy, jeżeli posiada on wszelkie wymagane prawem decyzje, pozwolenia i zezwolenia.23) Zamawiający bezwzględnie wymaga, aby pojazdy transportujące odpady i osady ściekowe poza teren oczyszczalni były szczelne, stabilne (uniemożliwiające osuwanie i przedostawania się osadów poza pojazd), z łatwo demontowalnym przykryciem skrzyni załadowczej (plandeka), sprawne technicznie (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 30 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.), czyste (bez pozostałości osadów na ogumieniu i burtach zewnętrznych). Pojazdy musza być przystosowane do przewozu odpadów i osadów ściekowych zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. z 2016 poz 1742). 24) Wykonawca odpowiada za utrzymanie czystości nawierzchni, placów, dróg zakładowych i publicznych. W przypadku naruszenia tej zasady (wysypanie osadu na drodze) ma obowiązek natychmiast usunąć zabrudzenie i niezwłocznie powiadomić o zdarzeniu Zamawiającego, o ile zdarzenie to miało miejsce na drogach publicznych lub prywatnych.25) Potwierdzenie przyjęcia odpadów odbywać się będzie każdorazowo na podstawie Karty Przekazania Odpadu wystawionej w systemie BDO potwierdzonej pod względem ilościowym przez Zamawiającego i Wykonawcę. Rozliczenie przedmiotu zamówienia prowadzone będzie na podstawie Kart Przekazania odpadu obejmujących rzeczywistą ilość danego rodzaju odpadu przekazanego Wykonawcy. Ilość przekazanego odpadu będzie ustalana każdorazowo podczas ważenia odpadów. 26) Przyjęcie osadu musi być niezwłocznie potwierdzane przez przejmującego/transportującego odpad w dniu ich przyjęcia w miejscu zagospodarowania.27) Przekazywane osady będą oznaczone zgodnie z katalogiem odpadów określonym w Rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2020r. poz.10).28) Wykonawca po odbiorze odpadu i potwierdzeniu jego przyjęcia w Karcie Przekazania Odpadu w ciągu 7 dni wystawi fakturę VAT. Faktura płatna w terminie 30 dni od wystawienia.29) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca oraz Podwykonawca (jeżeli dotyczy) posiadał przez cały okres obowiązywania umowy aktualny wpis do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami prowadzony przez właściwego marszałka zgodnie z art. 49 ust.1 ustawy o odpadach oraz aktualne decyzje uprawniające do realizacji zamówienia.30) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przed przystąpieniem do realizacji zamówienia przedstawił wpis do rejestru BDO na prowadzenie działalności w zakresu transportu odpadów będących przedmiotem zamówienie zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2021 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późń. zm.).

Część 2: Część 2 Odbiór, transport i unieszkodliwienie odpadu w ciągu roku 2026 o kodzie 19 08 01– skratki, w szacunkowej ilości: 5,0 Mg.Zakres, termin i zasady realizacji dostawy:1) Odbiór odpadu o kodzie 19 08 01 – skratki, odbywać się będzie według złożonego zapotrzebowania z Oczyszczalni Ścieków w Wiązownicy,2) Informacja o zapotrzebowaniu na odbiór odpadu o kodzie 19 08 01 – skratki będzie przekazywana dostawcy telefonicznie lub drogą elektroniczną z określeniem wielkości i miejsca odbioru,3) Odpad o kodzie 19 08 01 - skratki będzie przekazywany w szczelnie zamkniętych workach z oznaczeniem: kod odpadu oraz nazwa Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy Wiązownica. Odbierany odpad jest oznaczony zgodnie z katalogiem odpadów określonym w Rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 roku w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. z 2020r. poz.10). 3) Zamawiający może zgłaszać zapotrzebowanie na odbiór, transport i unieszkodliwienie odpadu o kodzie 19 08 01 - skratki w okresie od zawarcia umowy do 26 grudnia 2026.4) Zamawiający wskazuje, że - jak wynika z badań stanowiących załącznik do SWZ- odpad o kodzie 19 08 01 nie spełnia kryteriów dopuszczenia odpadów do składowania na składowisku odpadów. Niezbędna będzie, więc utylizacja. Aktualne badania stanowią załącznik do niniejszego dokumentu. 5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zakresu odbioru w przypadku braku zapotrzebowania.7) W związku z ograniczeniem zakresu odbioru Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie, w tym finansowe względem Zamawiającego.8) Wykonawca zobowiązany jest do transportu odpadu przy użyciu własnych środków transportowych lub może zlecić transport podwykonawcy posiadającemu wymagane prawem decyzje, pozwolenia i zezwolenia.9) Zamawiający bezwzględnie wymaga, aby pojazdy transportujące odpady poza teren oczyszczalni były szczelne, stabilne (uniemożliwiające osuwanie i przedostawania się odpadów poza pojazd), z łatwo demontowalnym przykryciem skrzyni załadowczej (plandeka), sprawne technicznie (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 30 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.), czyste. Pojazdy musza być przystosowane do przewozu odpadów zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. z 2016 poz 1742). 10) Wykonawca odpowiada za utrzymanie czystości nawierzchni, placów, dróg zakładowych i publicznych. W przypadku naruszenia tej zasady ma obowiązek natychmiast usunąć zabrudzenie i niezwłocznie powiadomić o zdarzeniu Zamawiającego, o ile zdarzenie to miało miejsce na drogach publicznych lub prywatnych.11) Potwierdzenie przyjęcia odpadów odbywać się będzie każdorazowo na podstawie Karty Przekazania Odpadu wystawionej w systemie BDO potwierdzonej pod względem ilościowym przez Zamawiającego i Wykonawcę. Rozliczenie przedmiotu zamówienia prowadzone będzie na podstawie Kart Przekazania odpadu obejmujących rzeczywistą ilość danego rodzaju odpadu przekazanego Wykonawcy. Ilość przekazanego odpadu będzie ustalana każdorazowo podczas ważenia odpadów. 12)Przyjęcie odpadu musi być niezwłocznie potwierdzane przez przejmującego/transportującego odpad w dniu ich przyjęcia w miejscu zagospodarowania.13) Wykonawca po odbiorze odpadu i potwierdzeniu jego przyjęcia w Karcie Przekazania Odpadu w ciągu 7 dni wystawi fakturę VAT. Faktura płatna do 30 dni od momentu wystawienia. 14) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca (jeżeli dotyczy) posiadał przez cały okres obowiązywania umowy aktualny wpis do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami prowadzony przez właściwego marszałka zgodnie z art. 49 ust.1 ustawy o odpadach oraz aktualne decyzje uprawniające do realizacji zamówienia.15) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przed przystąpieniem do realizacji zamówienia przedstawił wpis do rejestru BDO na prowadzenie działalności w zakresu transportu odpadów będących przedmiotem zamówienie zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2021 r. o odpadach (Dz. U. 2022 r.., poz 699 z późń. zm.).16) Zamawiający dokonuje badań próbek odpadu o kodzie 19 08 01 – skratki. Wyniki badań przekazywane będą Wykonawcy.

Część 3: Część 3Odbiór, transport i zagospodarowanie lub unieszkodliwienie odpadu w ciągu roku 2026 o kodzie 19 08 02 – zawartość piaskowników, w szacunkowej ilości: 7.0 Mg .Zakres, termin i zasady realizacji dostawy:1) Odbiór odpadu o kodzie 19 08 02 – zawartość piaskowników , odbywać się będzie według złożonego zapotrzebowania z Oczyszczalni Ścieków w Wiązownicy,2) Informacja o zapotrzebowaniu na odbiór odpadu o kodzie 19 08 02 – zawartość piaskowników będzie przekazywana dostawcy telefonicznie lub drogą elektroniczną z określeniem wielkości i miejsca odbioru danej partii,3) Odpad o kodzie 19 08 02 – zawartość piaskowników będzie odbierany z kontenera położonego na terenie Oczyszczalni Ścieków w Wiązownicy gdzie jest wstępnie magazynowany. 4) Zamawiający może zgłaszać zapotrzebowanie na odbiór, transport i zagospodarowanie lub unieszkodliwienie odpadu o kodzie 19 08 02 – zawartość piaskowników w okresie od zawarcia umowy do 26 grudnia 2026. 5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia zakresu odbioru w przypadku braku zapotrzebowania.6) W związku z ograniczeniem zakresu odbioru Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne roszczenie, w tym finansowe względem Zamawiającego.7) Wykonawca zobowiązany jest do transportu odpadu przy użyciu własnych środków transportowych lub może zlecić transport podwykonawcy posiadającemu wymagane prawem decyzje, pozwolenia i zezwolenia.8) Zamawiający bezwzględnie wymaga, aby pojazdy transportujące odpady poza teren oczyszczalni były szczelne, stabilne (uniemożliwiające osuwanie i przedostawania się odpadów poza pojazd), z łatwo demontowalnym przykryciem skrzyni załadowczej (plandeka), sprawne technicznie (zgodnie z wymogami ustawy z dnia 30 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047 ze zm.), czyste. Pojazdy musza być przystosowane do przewozu odpadów zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. z 2016 poz 1742). 9) Potwierdzenie przyjęcia odpadów odbywać się będzie każdorazowo na podstawie Karty Przekazania Odpadu wystawionej w systemie BDO potwierdzonej pod względem ilościowym przez Zamawiającego i Wykonawcę. Rozliczenie przedmiotu zamówienia prowadzone będzie na podstawie Kart Przekazania odpadu obejmujących rzeczywistą ilość danego rodzaju odpadu przekazanego Wykonawcy. Ilość przekazanego odpadu będzie ustala każdorazowo podczas ważenia odpadów. 10) Przyjęcie odpadu musi być niezwłocznie potwierdzane przez przejmującego/transportującego odpad w dniu ich przyjęcia w miejscu zagospodarowania.11) Wykonawca po odbiorze odpadu i potwierdzeniu jego przyjęcia w Karcie Przekazania Odpadu w ciągu 7 dni wystawi fakturę VAT. Faktura płatna do 30 dni od momentu wystawienia.12) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca (jeżeli dotyczy) posiadał przez cały okres obowiązywania umowy aktualny wpis do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami prowadzony przez właściwego marszałka zgodnie z art. 49 ust.1 ustawy o odpadach oraz aktualne decyzje uprawniające do realizacji zamówienia.13) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przed przystąpieniem do realizacji zamówienia przedstawił wpis do rejestru BDO na prowadzenie działalności w zakresu transportu odpadów będących przedmiotem zamówienie zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2021 r. o odpadach (Dz. U. 2022 r., poz 699 z późń. zm.).14) Zamawiający dokonuje badań próbek odpadu o kodzie 19 08 02 – piaskowniki. Wyniki badań przekazywane będą Wykonawcy. Aktualne badania wraz z podstawową kartą charakterystyki odpadu stanowią załącznik do niniejszego dokumentu.

ZGK.P.26.07.2025
branża Sprzątanie
podbranża wywóz śmieci, utylizacja, składowiska
kody CPV 90500000, 90513800
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Podkarpackie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Podkarpackie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: wywóz śmieci, utylizacja, składowiska