Przetarg 12181932 - Przeb istn bud gosp dla potrzeb KIS w Rzez w ram projektu...

   
Analizuj Zamówienie 12181932
źródło Biuletyn Zamówień Publicznych
data publikacji 2025-11-27
przedmiot ogłoszenia
Przeb istn bud gosp dla potrzeb KIS w Rzez w ram projektu pn.” Pop dost do usług reinteg społecznej i zawod pop roz infrast KIS w Rzez”.

3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletn
ej wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowlanych (chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej) – obejmującej przebudowę budynku stodoły z częścią garażową w Rzezawie na działce ewidencyjnej 1224/16 w miejscowości Rzezawa. 3.2 Zadanie realizowane jest w formule „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ”3.3 Szczegółowy przedmiot zamówienia obejmuje:1) opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej w tym:a) pozyskanie aktualnej mapy do celów projektowych;b) sporządzenie na aktualnej mapie do celów projektowych ideowego planu zagospodarowania terenu i przedłożenie go Zamawiającemu;c) uzyskanie uzgodnień, opinii i pozwoleń wynikających z przepisów prawa lub z żądania właściwego organu administracji;d) sporządzenie dokumentacji projektowej dla każdego przedsięwzięcia wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę lub też dokumentacji do zgłoszenia robót budowlanych wraz z właściwym wnioskiem zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w ww. zakresie oraz uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowanych, chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej. Przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę konieczne jest zatwierdzenie projektu przez Inwestora – Gminę; e) wykonanie dokumentacji wykonawczej;f) sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu do akceptacji projektu aranżacji wnętrz przebudowywanego budynku stodoły z częścią garażową na działce ewidencyjnej 1224/16 w miejscowości Rzezawag) wykonanie kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym.h) sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla całego zakresu prac projektowych i) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z odpowiednimi uzgodnieniami i pozwoleniami oraz projektem aranżacji wnętrz 2) etap wykonawczy:a) wykonanie robót budowlanych na podstawie powyższych projektów i specyfikacji technicznych b) nadzór autorski nad realizacją zadania obejmujący: uczestnictwo w naradach technicznych, opiniowanie, zatwierdzanie zmian/różnic między wykonaniem robót a rozwiązaniami określonymi w dokumentacji projektowej, udział w odbiorze robót, opiniowanie proponowanych przez Wykonawcę robót rozwiązań zamiennych, w stosunku do materiałów, urządzeń oraz robót określonych w dokumentacji projektowej, sprawdzanie pod kątem kompletności, poprawności oraz zgodności z wymogami użytkownika dokumentacji powykonawczej, udział w odbiorze sporządzonej przez Wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej;c) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót i przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów d) uzyskanie od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.e) sporządzenie Świadectwa Charakterystyki Energetycznej 3.4 Nadto Wykonawca robót budowlanych zobowiązuje się do:1) udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane, montażowe oraz wbudowane urządzenia 2) zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, na które jest wymagane pozwolenie na budowę/ zgłoszenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego3) dostarczenia na teren inwestycji materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania prac budowlanych4) ubezpieczenia budowy na okres prowadzenia robót na własny koszt. 5) pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do dostawców i podwykonawców.;6) wykonania i utrzymania na własny koszt urządzeń i obiektów tymczasowych na terenie budowy;7) niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich okolicznościach, które mogą przeszkodzić planowemu i prawidłowemu wykonaniu robót;8) zgłoszenia przedsięwzięcia do odbioru technicznego i końcowego oraz uczestniczenia w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad i usterek;9) w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotu robót lub ich części w toku realizacji – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, a nadto po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do należytego stanu i porządku w terminie tygodnia. Wykonawca uporządkuje również tereny sąsiadujące zajęte lub użytkowane przez Wykonawcę w tym dokona na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót obiektów, fragmentów nawierzchni lub instalacji;10) wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane;11) strzeżenia mienia znajdującego się w miejscu realizacji robót, a także zapewnienie warunków bezpieczeństwa w miejscu wykonywania robót pracownikom i innym osobom trzecim zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Tym samym Wykonawca robót winien właściwie zabezpieczy plac budowy przed dostępem do niego osób trzecich i ponosi wszelką odpowiedzialność w tym zakresie.12) utrzymywania miejsca wykonywania robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych. Wykonawca będzie składował wszelkie zbędne materiały, urządzenia pomocnicze i odpady oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne, a następnie usuwał je i przekazywał do miejsc wykorzystania lub utylizacji we własnym zakresie i na własny koszt;13) zagospodarowania we własnym zakresie wszelkich odpadów powstałych w trakcie prowadzenia robót budowlanych. 14) sprawowania nadzoru autorskiego przez projektantów – autorów dokumentacji projektowej15) pełnej obsługi geodezyjnej16) przeprowadzenia niezbędnych prób i badań oraz pozyskania dokumentów odbiorowych wymaganych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu/dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego17) wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej (protokoły odbioru technicznego, protokoły badań i sprawdzeń, atesty i certyfikaty na materiały wbudowane itp.) wraz z oświadczeniem Kierownika Budowy o zakończeniu budowy, 18) wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z uzyskaniem klauzuli Powiatowego Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej w Bochni 19) przygotowania dokumentów i dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni. 20) uzyskania od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.21) przeniesienia na rzecz Zamawiającego majątkowych praw autorskich na wykonaną dokumentację projektową 22) wykonanie tablic informacyjnych. Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do stosowania, w zakresie przedmiotu zamówienia wytycznych w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027 (www.fundusze.malopolska.pl). Wykonawca zadania jest zobowiązany, w momencie faktycznego rozpoczęcia robót budowlanych, do umieszczenia tablic informacyjnych o otrzymanym przez Zamawiającego dofinansowaniu oraz do umieszczenia tablic pamiątkowych po realizacji robót. Lokalizację tablic należy uzgodnić z Zamawiającym. Tablice informacyjne oraz pamiątkowe powinny być wyeksponowane w miejscu prowadzonych robót budowlanych przez okres trwania prac, aż do zakończenia robót. Po stronie wykonawcy jest dbanie o jej stan techniczny i o to, aby informacja była cały czas wyraźnie widoczna. Uszkodzoną lub nieczytelną tablicę Wykonawca zobowiązany jest wymienić lub odnowić. Tablice powinny zostać wykonane zgodnie z aktualnymi wytycznymi w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027. Znaki graficzne oraz obowiązkowe wzory tablic, plakatów i naklejek są określone w „Księdze Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie 2021-2027” oraz w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji” i dostępne są na stronie www.fundusze.malopolska.pl pod adresem www.fundusze.malopolska.pl/promocja .3.4 Zamawiający wskazując na brzmienie art. 93 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej oświadcza, iż wyklucza możliwość umiejscowienia w przedmiocie zamówienia budowli ochronnych albowiem brak jest możliwości wykonania takich prac z uwagi na występującew budynku stodoły z częścią garażową na działce nr 1224/16 rozwiązania techniczno-budowlane. Na wypadek gdy organ administracji architekotniczno - budowlanej oczekiwał zaprojektowania przez Wykonawcę takich obiektów/budowli Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy w terminie 30 dni od uzyskania takiej informacji - przy zachowaniu obowiązku zapłaty na rzecz Wykonawcy tylko za wykonane na dzień odstąpienia prace projektowe.

RID.ZP.271.1.23.2025


UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00566670/01 z dnia: 2025-12-01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 5.2. Fakultatywne podstawy wykluczenia Przed zmianą:
Art. 109 ust. 1 pkt 4,Art. 109 ust. 1 pkt 5,Art. 109 ust. 1 pkt 7,Art. 109 ust. 1 pkt 8,Art. 109 ust. 1 pkt 10
Po zmianie:
Art. 109 ust. 1 pkt 4,Art. 109 ust. 1 pkt 5,Art. 109 ust. 1 pkt 6,Art. 109 ust. 1 pkt 7,Art. 109 ust. 1 pkt 8,Art. 109 ust. 1 pkt 10



UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00590000/01 z dnia: 2025-12-10
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowlanych (chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej) – obejmującej przebudowę budynku stodoły z częścią garażową w Rzezawie na działce ewidencyjnej 1224/16 w miejscowości Rzezawa.
3.2 Zadanie realizowane jest w formule „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ”
3.3 Szczegółowy przedmiot zamówienia obejmuje:
1) opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej w tym:
a) pozyskanie aktualnej mapy do celów projektowych;
b) sporządzenie na aktualnej mapie do celów projektowych ideowego planu zagospodarowania terenu i przedłożenie go Zamawiającemu;
c) uzyskanie uzgodnień, opinii i pozwoleń wynikających z przepisów prawa lub z żądania właściwego organu administracji;
d) sporządzenie dokumentacji projektowej dla każdego przedsięwzięcia wraz z wnioskiem
o pozwolenie na budowę lub też dokumentacji do zgłoszenia robót budowlanych wraz z właściwym wnioskiem zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w ww. zakresie oraz uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowanych, chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej. Przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę konieczne jest zatwierdzenie projektu przez Inwestora – Gminę;
e) wykonanie dokumentacji wykonawczej;
f) sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu do akceptacji projektu aranżacji wnętrz przebudowywanego budynku stodoły z częścią garażową na działce ewidencyjnej 1224/16
w miejscowości Rzezawa
g) wykonanie kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym.
h) sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla całego zakresu prac projektowych
i) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z odpowiednimi uzgodnieniami i pozwoleniami oraz projektem aranżacji wnętrz
2) etap wykonawczy:
a) wykonanie robót budowlanych na podstawie powyższych projektów i specyfikacji technicznych
b) nadzór autorski nad realizacją zadania obejmujący: uczestnictwo w naradach technicznych, opiniowanie, zatwierdzanie zmian/różnic między wykonaniem robót a rozwiązaniami określonymi
w dokumentacji projektowej, udział w odbiorze robót, opiniowanie proponowanych przez Wykonawcę robót rozwiązań zamiennych, w stosunku do materiałów, urządzeń oraz robót określonych
w dokumentacji projektowej, sprawdzanie pod kątem kompletności, poprawności oraz zgodności
z wymogami użytkownika dokumentacji powykonawczej, udział w odbiorze sporządzonej przez Wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej;
c) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót i przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów
d) uzyskanie od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.
e) sporządzenie Świadectwa Charakterystyki Energetycznej
3.4 Nadto Wykonawca robót budowlanych zobowiązuje się do:
1) udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane, montażowe oraz wbudowane urządzenia
2) zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, na które jest wymagane pozwolenie na budowę/ zgłoszenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
3) dostarczenia na teren inwestycji materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania prac budowlanych
4) ubezpieczenia budowy na okres prowadzenia robót na własny koszt.
5) pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do dostawców i podwykonawców.;
6) wykonania i utrzymania na własny koszt urządzeń i obiektów tymczasowych na terenie budowy;
7) niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich okolicznościach, które mogą przeszkodzić planowemu i prawidłowemu wykonaniu robót;
8) zgłoszenia przedsięwzięcia do odbioru technicznego i końcowego oraz uczestniczenia
w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad i usterek;
9) w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotu robót lub ich części w toku realizacji – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, a nadto po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do należytego stanu i porządku w terminie tygodnia. Wykonawca uporządkuje również tereny sąsiadujące zajęte lub użytkowane przez Wykonawcę w tym dokona na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót obiektów, fragmentów nawierzchni lub instalacji;
10) wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane;
11) strzeżenia mienia znajdującego się w miejscu realizacji robót, a także zapewnienie warunków bezpieczeństwa w miejscu wykonywania robót pracownikom i innym osobom trzecim zgodnie
z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Tym samym Wykonawca robót winien właściwie zabezpieczy plac budowy przed dostępem do niego osób trzecich i ponosi wszelką odpowiedzialność w tym zakresie.
12) utrzymywania miejsca wykonywania robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych. Wykonawca będzie składował wszelkie zbędne materiały, urządzenia pomocnicze i odpady oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne, a następnie usuwał je i przekazywał do miejsc wykorzystania lub utylizacji we własnym zakresie i na własny koszt;
13) zagospodarowania we własnym zakresie wszelkich odpadów powstałych w trakcie prowadzenia robót budowlanych.
14) sprawowania nadzoru autorskiego przez projektantów – autorów dokumentacji projektowej
15) pełnej obsługi geodezyjnej
16) przeprowadzenia niezbędnych prób i badań oraz pozyskania dokumentów odbiorowych wymaganych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu/dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
17) wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej (protokoły odbioru technicznego, protokoły badań i sprawdzeń, atesty i certyfikaty na materiały wbudowane itp.) wraz
z oświadczeniem Kierownika Budowy o zakończeniu budowy,
18) wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z uzyskaniem klauzuli Powiatowego Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej w Bochni
19) przygotowania dokumentów i dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni.
20) uzyskania od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.
21) przeniesienia na rzecz Zamawiającego majątkowych praw autorskich na wykonaną dokumentację projektową
22) wykonanie tablic informacyjnych. Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do stosowania, w zakresie przedmiotu zamówienia wytycznych w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027 (www.fundusze.malopolska.pl). Wykonawca zadania jest zobowiązany, w momencie faktycznego rozpoczęcia robót budowlanych, do umieszczenia tablic informacyjnych o otrzymanym przez Zamawiającego dofinansowaniu oraz do umieszczenia tablic pamiątkowych po realizacji robót. Lokalizację tablic należy uzgodnić
z Zamawiającym. Tablice informacyjne oraz pamiątkowe powinny być wyeksponowane w miejscu prowadzonych robót budowlanych przez okres trwania prac, aż do zakończenia robót. Po stronie wykonawcy jest dbanie o jej stan techniczny i o to, aby informacja była cały czas wyraźnie widoczna. Uszkodzoną lub nieczytelną tablicę Wykonawca zobowiązany jest wymienić lub odnowić. Tablice powinny zostać wykonane zgodnie z aktualnymi wytycznymi w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027. Znaki graficzne oraz obowiązkowe wzory tablic, plakatów i naklejek są określone w „Księdze Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie 2021-2027” oraz w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji” i dostępne są na stronie www.fundusze.malopolska.pl pod adresem www.fundusze.malopolska.pl/promocja .

3.4 Zamawiający wskazując na brzmienie art. 93 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności
i obronie cywilnej oświadcza, iż wyklucza możliwość umiejscowienia w przedmiocie zamówienia budowli ochronnych albowiem brak jest możliwości wykonania takich prac z uwagi na występujące
w budynku stodoły z częścią garażową na działce nr 1224/16 rozwiązania techniczno-budowlane. Na wypadek gdy organ administracji architekotniczno - budowlanej oczekiwał zaprojektowania przez Wykonawcę takich obiektów/budowli Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy
w terminie 30 dni od uzyskania takiej informacji - przy zachowaniu obowiązku zapłaty na rzecz Wykonawcy tylko za wykonane na dzień odstąpienia prace projektowe.
Po zmianie:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowlanych (chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej) – obejmującej przebudowę budynku stodoły z częścią garażową w Rzezawie na działce ewidencyjnej 1224/16 w miejscowości Rzezawa wraz z wykonaniem robót budowlanych na ich podstawie
3.2 Zadanie realizowane jest w formule „ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ”
3.3 Szczegółowy przedmiot zamówienia obejmuje:
1) opracowanie kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowej w tym:
a) pozyskanie aktualnej mapy do celów projektowych;
b) sporządzenie na aktualnej mapie do celów projektowych ideowego planu zagospodarowania terenu i przedłożenie go Zamawiającemu;
c) uzyskanie uzgodnień, opinii i pozwoleń wynikających z przepisów prawa lub z żądania właściwego organu administracji;
d) sporządzenie dokumentacji projektowej dla każdego przedsięwzięcia wraz z wnioskiem
o pozwolenie na budowę lub też dokumentacji do zgłoszenia robót budowlanych wraz z właściwym wnioskiem zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane w ww. zakresie oraz uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub prawnie skutecznego zgłoszenia robót budowanych, chyba, że szczegółowe zapisy PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO stanowią inaczej. Przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę konieczne jest zatwierdzenie projektu przez Inwestora – Gminę;
e) wykonanie dokumentacji wykonawczej;
f) sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu do akceptacji projektu aranżacji wnętrz przebudowywanego budynku stodoły z częścią garażową na działce ewidencyjnej 1224/16
w miejscowości Rzezawa
g) wykonanie kosztorysu inwestorskiego wraz z przedmiarem, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym.
h) sporządzenie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla całego zakresu prac projektowych
i) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej wraz z odpowiednimi uzgodnieniami i pozwoleniami oraz projektem aranżacji wnętrz
2) etap wykonawczy:
a) wykonanie robót budowlanych na podstawie powyższych projektów i specyfikacji technicznych
b) nadzór autorski nad realizacją zadania obejmujący: uczestnictwo w naradach technicznych, opiniowanie, zatwierdzanie zmian/różnic między wykonaniem robót a rozwiązaniami określonymi
w dokumentacji projektowej, udział w odbiorze robót, opiniowanie proponowanych przez Wykonawcę robót rozwiązań zamiennych, w stosunku do materiałów, urządzeń oraz robót określonych
w dokumentacji projektowej, sprawdzanie pod kątem kompletności, poprawności oraz zgodności
z wymogami użytkownika dokumentacji powykonawczej, udział w odbiorze sporządzonej przez Wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej;
c) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót i przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów
d) uzyskanie od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.
e) sporządzenie Świadectwa Charakterystyki Energetycznej
3.4 Nadto Wykonawca robót budowlanych zobowiązuje się do:
1) udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane, montażowe oraz wbudowane urządzenia
2) zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, na które jest wymagane pozwolenie na budowę/ zgłoszenie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
3) dostarczenia na teren inwestycji materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania prac budowlanych
4) ubezpieczenia budowy na okres prowadzenia robót na własny koszt.
5) pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do dostawców i podwykonawców.;
6) wykonania i utrzymania na własny koszt urządzeń i obiektów tymczasowych na terenie budowy;
7) niezwłocznego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego o wszelkich okolicznościach, które mogą przeszkodzić planowemu i prawidłowemu wykonaniu robót;
8) zgłoszenia przedsięwzięcia do odbioru technicznego i końcowego oraz uczestniczenia
w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia stwierdzonych wad i usterek;
9) w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotu robót lub ich części w toku realizacji – naprawienie ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, a nadto po zakończeniu robót doprowadzenie terenu budowy do należytego stanu i porządku w terminie tygodnia. Wykonawca uporządkuje również tereny sąsiadujące zajęte lub użytkowane przez Wykonawcę w tym dokona na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych robót obiektów, fragmentów nawierzchni lub instalacji;
10) wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane;
11) strzeżenia mienia znajdującego się w miejscu realizacji robót, a także zapewnienie warunków bezpieczeństwa w miejscu wykonywania robót pracownikom i innym osobom trzecim zgodnie
z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Tym samym Wykonawca robót winien właściwie zabezpieczy plac budowy przed dostępem do niego osób trzecich i ponosi wszelką odpowiedzialność w tym zakresie.
12) utrzymywania miejsca wykonywania robót w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych. Wykonawca będzie składował wszelkie zbędne materiały, urządzenia pomocnicze i odpady oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne, a następnie usuwał je i przekazywał do miejsc wykorzystania lub utylizacji we własnym zakresie i na własny koszt;
13) zagospodarowania we własnym zakresie wszelkich odpadów powstałych w trakcie prowadzenia robót budowlanych.
14) sprawowania nadzoru autorskiego przez projektantów – autorów dokumentacji projektowej
15) pełnej obsługi geodezyjnej
16) przeprowadzenia niezbędnych prób i badań oraz pozyskania dokumentów odbiorowych wymaganych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu/dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
17) wykonania kompleksowej dokumentacji powykonawczej zawierającej (protokoły odbioru technicznego, protokoły badań i sprawdzeń, atesty i certyfikaty na materiały wbudowane itp.) wraz
z oświadczeniem Kierownika Budowy o zakończeniu budowy,
18) wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z uzyskaniem klauzuli Powiatowego Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej w Bochni
19) przygotowania dokumentów i dokonania zgłoszenia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni.
20) uzyskania od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Bochni dokumentu potwierdzającego przyjęcie obiektu do użytku.
21) przeniesienia na rzecz Zamawiającego majątkowych praw autorskich na wykonaną dokumentację projektową
22) wykonanie tablic informacyjnych. Wykonawca w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do stosowania, w zakresie przedmiotu zamówienia wytycznych w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027 (www.fundusze.malopolska.pl). Wykonawca zadania jest zobowiązany, w momencie faktycznego rozpoczęcia robót budowlanych, do umieszczenia tablic informacyjnych o otrzymanym przez Zamawiającego dofinansowaniu oraz do umieszczenia tablic pamiątkowych po realizacji robót. Lokalizację tablic należy uzgodnić
z Zamawiającym. Tablice informacyjne oraz pamiątkowe powinny być wyeksponowane w miejscu prowadzonych robót budowlanych przez okres trwania prac, aż do zakończenia robót. Po stronie wykonawcy jest dbanie o jej stan techniczny i o to, aby informacja była cały czas wyraźnie widoczna. Uszkodzoną lub nieczytelną tablicę Wykonawca zobowiązany jest wymienić lub odnowić. Tablice powinny zostać wykonane zgodnie z aktualnymi wytycznymi w sprawie promocji i oznakowania projektów dofinansowanych z FEM na lata 2021-2027. Znaki graficzne oraz obowiązkowe wzory tablic, plakatów i naklejek są określone w „Księdze Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie 2021-2027” oraz w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji” i dostępne są na stronie www.fundusze.malopolska.pl pod adresem www.fundusze.malopolska.pl/promocja .

3.4 Zamawiający wskazując na brzmienie art. 93 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności
i obronie cywilnej oświadcza, iż wyklucza możliwość umiejscowienia w przedmiocie zamówienia budowli ochronnych albowiem brak jest możliwości wykonania takich prac z uwagi na występujące
w budynku stodoły z częścią garażową na działce nr 1224/16 rozwiązania techniczno-budowlane. Na wypadek gdy organ administracji architekotniczno - budowlanej oczekiwał zaprojektowania przez Wykonawcę takich obiektów/budowli Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od umowy
w terminie 30 dni od uzyskania takiej informacji - przy zachowaniu obowiązku zapłaty na rzecz Wykonawcy tylko za wykonane na dzień odstąpienia prace projektowe.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże że:
1) wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną polegających na budowie lub (i) przebudowie lub (i) rozbudowie budynku wraz z zagospodarowaniem jego terenu lub bez zagospodarowania jego terenu oraz wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złotych, 00/100),

Do wykazu robót budowlanych należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty.
- Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego warunku, należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku.
- Równowartość w złotych zadań rozliczanych w walutach obcych zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym ogłoszenie o niniejszym postępowaniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji, których te zdolności są wymagane.
- Zamawiający uzna, iż zamówienie zrealizowano w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert jedynie w sytuacji, gdy data zakończenia realizacji zamówienia będzie datą zawierającą się w tym okresie.
2) w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże dysponowanie:
a) osobą która będzie pełnić funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w projektowaniu dla w/w specjalności przy opracowaniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych wykonanych na budowę lub (i) przebudowę lub (i) rozbudowę budynku
b) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 2 zrealizowanych inwestycjach;
c) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika robót instalacyjnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika robót lub budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 1 zrealizowanej inwestycji;
d) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika robót lub budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 1 zrealizowanej inwestycji;
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.

UWAGI!
Powyższe osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831)
Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie sieci i instalacji sanitarnych oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2024r. poz.725) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023r. poz. 334)
Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji kierownika budowy, kierownika robót i funkcji projektanta pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, że osoba pełniąca te funkcje posiada doświadczenie wymagane odpowiednio dla kierownika budowy, projektanta, kierownika robót w danej specjalności.
Po zmianie:
Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże że:
1) wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną polegających na budowie lub (i) przebudowie lub (i) rozbudowie budynku wraz z zagospodarowaniem jego terenu lub bez zagospodarowania jego terenu oraz wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złotych, 00/100),

Do wykazu robót budowlanych należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty.
- Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone jest szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego warunku, należy w wykazie robót budowlanych podać wartość robót odpowiadających zakresowi warunku.
- Równowartość w złotych zadań rozliczanych w walutach obcych zostanie określona według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym ogłoszenie o niniejszym postępowaniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać, że podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji, których te zdolności są wymagane.
- Zamawiający uzna, iż zamówienie zrealizowano w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert jedynie w sytuacji, gdy data zakończenia realizacji zamówienia będzie datą zawierającą się w tym okresie.
2) w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Wykonawca spełni warunek jeśli wykaże dysponowanie:
a) osobą która będzie pełnić funkcję projektanta, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie zawodowe w projektowaniu dla w/w specjalności przy opracowaniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych wykonanych na budowę lub (i) przebudowę lub (i) rozbudowę budynku
b) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 2 zrealizowanych inwestycjach;
c) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika robót instalacyjnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika robót lub budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 1 zrealizowanej inwestycji;
d) osobą która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń oraz posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji kierownika robót lub budowy we wskazanej specjalności przy co najmniej 1 zrealizowanej inwestycji;
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.

UWAGI!
Powyższe osoby powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831)
Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2024r. poz.725) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023r. poz. 334)
Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji kierownika budowy, kierownika robót i funkcji projektanta pod warunkiem, że Wykonawca wykaże, że osoba pełniąca te funkcje posiada doświadczenie wymagane odpowiednio dla kierownika budowy, projektanta, kierownika robót w danej specjalności.



UWAGA ZMIANA OGŁOSZENIA
Sprostowanie BZP nr: 2025/BZP 00594702/01 z dnia: 2025-12-12
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia: SEKCJA VIII - PROCEDURA 3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2025-12-15 11:00
Po zmianie:
2025-12-17 11:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2025-12-15 12:00
Po zmianie:
2025-12-17 12:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić: 8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2026-01-13
Po zmianie:
2026-01-15
branża Budowlana - obiekty, Projektowanie
podbranża obiekty użyteczności publicznej, projekt budowlany
kody CPV 45111200, 45111291, 45215000, 45310000, 45330000, 45331000, 45400000, 71220000
forma tryb podstawowy
typ ogłoszenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Małopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Małopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: obiekty użyteczności publicznej , projekt budowlany