Zlecenie 12229038 - Usługa Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy...

   
Analizuj Zamówienie 12229038
źródło Internet
data publikacji 2025-12-15
przedmiot zlecenia
Usługa Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy wspierające oraz Mobilny pakiet usług informatycznych
1. Zadanie nr 1:
Tytu
ł zadania publicznego: Usługa Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy wspierające.
2. Cel zadania:
Usługa Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy wspierające -usługa zgodna z Programem Usług Społecznych w gminie Śrem na lata 2024-2026, skierowana
do mieszkańców gminy Śrem, osób powyżej 60 roku życia, będących w żałobie, samotnie zamieszkujących, pozbawionych wsparcia rodziny, usługa mająca na celu zapobieganie samotności i izolacji osób starszych, działania oparte na empatii, otwartości na potrzeby rozmówcy i akceptacji dające poczucie bezpieczeństwa, budujące atmosferę zaufania, pomagające w radzeniu sobie z problemami emocjonalnymi i kryzysem osamotnienia po stracie osoby bliskiej.
3. Oczekiwane rezultaty i efekty zadania:
1) Objęcie Usługą Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy wspierające osób uprawnionych, wskazanych przez Zleceniodawcę.
2) Wykonanie minimum 80% zleconych godzin usług.
3) Rezultat zadania:
a) ilościowe - liczba zrealizowanych godzin usługi, liczba osób korzystających
z usługi;
b) jakościowe-liczba Kart realizacji usługi wraz ze wskazaniem liczby zrealizowanych godzin oraz podpisami klienta (uczestnika).
4) Oferent może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty
lub efekty jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
Zadanie nr 2
1. Tytuł zadania publicznego: Mobilny pakiet usług informatycznych.
2. Cel zadania: Mobilny pakiet usług informatycznych -usługa zgodna z Programem Usług Społecznych w gminie Śrem na lata 2024-2026, skierowana do mieszkańców gminy Śrem-osoby powyżej 60 roku życia przede wszystkim samotne, bez wparcia rodziny, nieposiadające kompetencji i umiejętności cyfrowych, zakwalifikowane
do korzystania z usług społecznych w Centrum Usług Społecznych w Śremie. Usługa ma pomóc w rozwijaniu umiejętności obsługi komputera dla seniorów dzięki którym bez wychodzenia z domu można robić zakupy, czytać codzienną prasę
czy nawiązywać nowe znajomości, komputer ma też pomagać w utrzymywaniu bliskich relacji z rodziną i przyjaciółmi
3. Oczekiwane rezultaty i efekty zadania:
1) Objęcie Mobilnym pakietem usług informatycznych osób uprawnionych, wskazanych przez Zleceniodawcę.
2) Wykonanie minimum 80% zleconych godzin usług.
3) Rezultat zadania:
a) ilościowe - liczba zrealizowanych godzin usługi, liczba osób korzystających
z usługi;
b) jakościowe-liczba Kart realizacji usługi wraz ze wskazaniem liczby zrealizowanych godzin oraz podpisami klienta (uczestnika).
4) Oferent może wskazać dodatkowe możliwe do osiągnięcia rezultaty lub efekty jakie powstaną w wyniku realizacji zadania publicznego wskazując jednocześnie zakładany poziom ich osiągnięcia oraz sposób ich monitorowania.
II. Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania wynosi:
Zadanie nr 1
21 610,00 zł (dwadzieścia jeden tysięcy sześćset dziesięć złotych 00/100)
Termin realizacji zadania: od 16.01.2026 r. do 15.05.2026 r.
Zadanie nr 2
7 192,00 zł (siedem tysięcy sto dziewięćdziesiąt dwa złotych 00/100)
Termin realizacji zadania: od 16.01.2026 r. do 15.05.2026 r.
III. Środki przeznaczone na realizację przedmiotowego zadania publicznego
w latach poprzednich:
W 2025 r. przeznaczono na realizację zadań przeznaczono środki w następującej wysokości:
Usługa Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy wspierające 16 870,00 zł (szesnaście tysięcy osiemset siedemdziesiąt złotych 00/100)
Mobilny pakiet usług informatycznych 16 505,60 zł (szesnaście tysięcy pięćset pięć złotych 60/100)
IV. Warunki realizacji zadania publicznego:
1. Forma realizacji zadań: powierzenie realizacji zleconego zadania.
2. Miejsce realizacji zadań: Gmina Śrem.
3. Oferent zobowiązuje się przystąpić do realizacji zadań od 16.01.2026 r.
4. Opis zadań publicznych:
Zadanie nr 1 Usługa Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy wspierające
1) Usługa obejmuje:
a) dojazd do miejsca zamieszkania klienta;
b) rozpoznanie potrzeb klienta;
c) stworzenie atmosfery zaufania, akceptacji i poczucia bezpieczeństwa u klienta;
d) stworzenie warunków do otwarcia się na drugą osobę;
e) otwartość na emocje i potrzeby rozmówcy.
2) Jednorazowy czas trwania usługi to 60 minut. Dojazd do miejsca zamieszkania klienta nie wlicza się w czas trwania usługi.
3) Zadanie obejmuje wykonanie minimum 270 godzin zegarowych usługi dla minimum 17 osób w wymiarze maksymalnie 13 godzin na osobę.
4) Usługa odbywa się w miejscu zamieszkania klienta.
5) Osobą odpowiedzialną za rekrutację uczestników jest Koordynator Indywidualnych Planów Usług Społecznych, zatrudniony w Centrum Usług Społecznych w Śremie.
Z usługi społecznej mogą skorzystać wyłącznie Uczestnicy skierowani
do Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę.
6) Przed przystąpieniem do realizacji usługi pracownik potwierdza zapoznanie się
z Regulaminem danej usługi i zobowiązuje się do jego stosowania (Załącznik
nr 7 i Załącznik nr 8).
7) Oferent zobowiązany jest do nawiązania kontaktu z klientem niezwłocznie,
nie później niż w terminie 7 dni roboczych po otrzymaniu Karty zlecenia usługi.
8) Oferent zobowiązany jest do rozpoczęcia świadczenia usługi w terminie
nie dłuższym niż 7 dni roboczych od daty kontaktu Oferenta z klientem. Kolejne spotkania ustalane są wspólnie przez zainteresowane strony.
9) Usługa obejmuje tylko i wyłącznie zakres uwzględniony w Karcie zlecenia usługi (Załącznik nr 2).
10) Oferent zobowiązany jest do prowadzenia Kart realizacji usługi zgodnie
z załączonym wzorem (Załącznik nr 3).
11) Klient oraz Oferent potwierdzają zrealizowanie usługi poprzez złożenie podpisu
na Karcie realizacji usługi. Karta jest podstawą do rozliczenia pomiędzy Oferentem,
a Centrum Usług Społecznych w Śremie.
12) W przypadku nieobecności klienta, mimo wcześniej uzgodnionego terminu Oferent odstępuje od realizacji usługi, a fakt ten odnotowuje w Karcie realizacji usługi.
13) Zleceniodawca udostępnia Oferentowi dane osobowe klienta w zakresie niezbędnym do realizacji Usługi Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy wspierające.
14) Zleceniodawca może przeprowadzić monitoring realizacji usługi. Wyżej wymieniony monitoring może być przeprowadzony różnymi kanałami np. kontrole dokumentów sporządzonych przez Oferenta, rozmowa z klientem, oraz kontrola czasu pracy Oferenta.
15) Za realizację usługi klient nie ponosi odpłatności. Oferent nie może przyjmować
od klienta żadnych środków finansowych.
16) Usługa odbywa się z zastosowaniem odpowiednich środków i zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy.
17) Oferent ma obowiązek:
a) posiadać przy sobie Kartę zlecenia usługi;
b) posiadać przy sobie Kartę realizacji usługi, w celu potwierdzenia realizacji usługi przez klienta;
18) Oferent zobowiązany jest do zatrudnienia osób zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
19) Preferowane wymagania/kwalifikacje osób realizujących Usługę Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy wspierające:
a) osoba z wykształceniem średnim (w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce) na kierunkach asystent osoby niepełnosprawnej, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, kierunki nauk o rodzinie lub nauk społecznych;
b) wysoka kultura osobista;
c) doświadczenie w pracy z osobami starszymi;
d) umiejętności nawiązywania kontaktów.
20) Oferent zobowiązuje się do:
a) Przestrzegania aktualnie obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów prawa pracy w szczególności dotyczących legalności zatrudnienia.
b) Informowania o zmianach danych teleadresowych lub osób upoważnionych
do kontaktów.
c) Realizacja zadania publicznego musi odbywać się z uwzględnieniem zasady zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa
w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411).
d) Oferent będzie zobowiązany stosować zapisy dokumentu: Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
21) Oferent zobowiązany jest do prowadzenia następującego rodzaju dokumentacji:
a) Kart realizacji usługi;
b) Miesięcznego raportu z realizacji usługi obejmującego liczbę godzin
u każdego klienta (Załącznik nr 6).
22) Od Oferenta wymaga się:
a) informowania opinii publicznej o otrzymanych środkach finansowych w ramach projektu,
b) umieszczenia informacji, że zadanie publiczne jest finansowane ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy tj. w ramach projektu Rozwój Wielkopolskiej Sieci Centrów Usług Społecznych nr FEWP.06.13-IZ.00-0002/23 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021 -2027 Priorytet 6. Działanie 06.13 Usługi społeczne
i zdrowotne na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania publicznego oraz zakupionych rzeczach, o ile ich wielkość
i przeznaczenie tego nie uniemożliwia, proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność. Powyższa informacja powinna znaleźć się także na stronie internetowej Oferenta.
c) umieszczania na dokumentach związanych z realizacją projektu logotypów oraz informacji o projekcie według wzorów (Załącznik Nr 10 i Załącznik Nr 11). Powyższe nie dotyczy dokumentów, w których ze względu na ich specyfikę nie można zmieniać i ingerować w ich wzory.
Zadanie nr 2 Mobilny pakiet usług informatycznych.
1) Usługa obejmuje:
a) dojazd do miejsca zamieszkania klienta;
b) zapoznanie się z działaniem systemu Windows i Internetem;
c) mobilny dostęp do: urzędów, banków, poczty, instytucji kultury, edukacji, służby zdrowia;
d) robienie bezpiecznych zakupów w Internecie;
e) korzystanie z serwisów informacyjnych i prasy codziennej;
f) serwisy społecznościowe-tworzenie postów, dodawanie zdjęć;
g) kontakt z członkami rodziny zamieszkującymi w znacznej odległości;
h) tworzenie prostego dokumentu za pomocą edytora tekstu;
i) podstawy programu PowerPoint.
2) Jednorazowy czas trwania usługi uzależniony jest od potrzeb i możliwości uczestnika. Dojazd do miejsca zamieszkania klienta nie wlicza się w czas trwania usługi.
3) Zadanie obejmuje wykonanie minimum 88 godzin zegarowych usługi dla minimum 12 osób w wymiarze maksymalnie 6 godzin na osobę.
4) Usługa odbywa się w miejscu zamieszkania klienta.
5) Osobą odpowiedzialną za rekrutację uczestników jest Koordynator Indywidualnych Planów Usług Społecznych, zatrudniony w Centrum Usług Społecznych w Śremie.
Z usługi społecznej mogą skorzystać wyłącznie Uczestnicy skierowani
do Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę.
6) Przed przystąpieniem do realizacji usługi pracownik potwierdza zapoznanie się
z Regulaminem danej usługi i zobowiązuje się do jego stosowania (Załącznik nr 7
i Załącznik nr 8).
7) Oferent zobowiązany jest do nawiązania kontaktu z klientem niezwłocznie,
nie później niż w terminie 7 dni roboczych po otrzymaniu Karty zlecenia usługi.
8) Oferent zobowiązany jest do rozpoczęcia świadczenia usługi w terminie
nie dłuższym niż 7 dni roboczych od daty kontaktu Oferenta z klientem. Kolejne spotkania ustalane są wspólnie przez zainteresowane strony.
9) Usługa obejmuje tylko i wyłącznie zakres uwzględniony w Karcie zlecenia usługi (Załącznik nr 2).
10) Oferent zobowiązany jest do prowadzenia Kart realizacji usługi zgodnie
z załączonym wzorem (Załącznik nr 3).
11) Klient oraz Oferent potwierdzają zrealizowanie usługi poprzez złożenie podpisu
na Karcie realizacji usługi. Karta jest podstawą do rozliczenia pomiędzy Oferentem,
a Centrum Usług Społecznych w Śremie.
12) W przypadku nieobecności klienta, mimo wcześniej uzgodnionego terminu Oferent odstępuje od realizacji usługi, a fakt ten odnotowuje w Karcie realizacji usługi.
13) Zleceniodawca udostępnia Oferentowi dane osobowe klienta w zakresie niezbędnym do realizacji Mobilny pakiet usług informatycznych.
14) Zleceniodawca może przeprowadzić monitoring realizacji usługi. Wyżej wymieniony monitoring może być przeprowadzony różnymi kanałami np. kontrole dokumentów sporządzonych przez Oferenta, rozmowa z klientem, oraz kontrola czasu pracy Oferenta.
15) Za realizację usługi klient nie ponosi odpłatności. Oferent nie może przyjmować
od klienta żadnych środków finansowych.
16) Usługa odbywa się z zastosowaniem odpowiednich środków i zasad bezpieczeństwa oraz higieny pracy.
17) Oferent ma obowiązek:
a) posiadać przy sobie Kartę zlecenia usługi;
b) posiadać przy sobie Kartę realizacji usługi, w celu potwierdzenia realizacji usługi przez klienta;
18) Odbiorca usługi jest zobowiązany posiadać własny komputer lub inne urządzenie mobilne np. tablet, telefon.
19) Oferent zobowiązany jest do zatrudnienia osób zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
20) Preferowane wymagania/kwalifikacje osób realizujących Mobilny pakiet usług informatycznych:
a) osoba z wykształceniem średnim (w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym i nauce) preferowane na kierunku informatycznym;
b) umiejętności cyfrowe;
c) preferowana umiejętność pracy z osobami w wieku senioralnym i osobami
z niepełnosprawnościami;
d) asertywność.
21) Oferent zobowiązuje się do:
a) Przestrzegania aktualnie obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów prawa pracy w szczególności dotyczących legalności zatrudnienia.
b) Informowania o zmianach danych teleadresowych lub osób upoważnionych
do kontaktów.
c) Realizacja zadania publicznego musi odbywać się z uwzględnieniem zasady zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze o którym mowa
w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411).
d) Oferent będzie zobowiązany stosować zapisy dokumentu: Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027.
22) Oferent zobowiązany jest do prowadzenia następującego rodzaju dokumentacji:
a) Kart realizacji usługi;
b) Miesięcznego raportu z realizacji usługi obejmującego liczbę godzin u każdego klienta (Załącznik nr 6).
23) Od Oferenta wymaga się:
a) informowania opinii publicznej o otrzymanych środkach finansowych w ramach projektu,
b) umieszczenia informacji, że zadanie publiczne jest finansowane ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy tj. w ramach projektu Rozwój Wielkopolskiej Sieci Centrów Usług Społecznych nr FEWP.06.13-IZ.00-0002/23 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021 -2027 Priorytet 6. Działanie 06.13 Usługi społeczne
i zdrowotne na wszystkich materiałach, w szczególności promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych, dotyczących realizowanego zadania publicznego oraz zakupionych rzeczach, o ile ich wielkość
i przeznaczenie tego nie uniemożliwia, proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność. Powyższa informacja powinna znaleźć się także na stronie internetowej Oferenta.
c) umieszczania na dokumentach związanych z realizacją projektu logotypów oraz informacji o projekcie według wzorów (Załącznik Nr 10 i Załącznik Nr 11). Powyższe nie dotyczy dokumentów, w których ze względu na ich specyfikę nie można zmieniać i ingerować w ich wzory.
V. Zasady przyznawania dotacji.
1. O dotacje mogą ubiegać się podmioty spełniające wymogi określone w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (Dz. U. z 2025 r. poz. 1338).
2. Oferent realizujący zadania jest zobowiązany do wykorzystania przekazanych środków finansowych zgodnie z celem, na jaki je uzyskał i na warunkach określonych w umowie.
3. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie sposobu i terminu realizacji zadania. Zmiany istotne wpływające na sposób realizacji zadania wymagają zgłoszenia w formie pisemnej i uzyskania zgody Centrum przed ich wdrożeniem.
4. Za koszty kwalifikowalne w ramach realizacji zadań uznaje się koszty:
1) ponoszone w związku z działaniami opisanymi w ofercie, niezbędne
do realizacji zadań, bezpośrednio związane z realizacją zadań, przebiegające zgodnie z opisem tych działań;
2) spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów
z danych nakładów;
3) ponoszone w okresie, którego dotyczy umowa;
4) poparte stosownymi dokumentami i wykazane w dokumentacji finansowej Oferenta w tym:
1) merytoryczne:
- wynagrodzenia osób bezpośrednio realizujących usługę-koszty umowy o pracę, umowy cywilno-prawnych lub części wynagrodzenia odpowiadającej zaangażowaniu danej osoby w realizację zadania-kwalifikowalne są wszystkie składniki wynagrodzenia;
- bezpośrednie koszty związane ze świadczeniem usługi;
2) administracyjne związane z realizacją zadania, m. in.:
- koszty materiałów i wyposażenia, w tym zakup materiałów biurowych
w części zaangażowanej do realizacji zadań;
- opłaty związane z prowadzeniem konta bankowego, w tym przelewy bankowe;
- koszty promocji zadania (np. ulotki, plakaty, ogłoszenia prasowe);
- inne uzasadnione koszty związane z realizacją zadań.
5) Koszty administracyjne związane z realizacją zadań nie mogą przekroczyć 15%. W części VI formularza oferty Inne informacje należy wskazać metodologię zgodnie, z którą Oferent wyliczył wartość kosztów administracyjnych oraz kosztów obsługi zadania, w przypadku jeśli zasady te wykorzystywane będą przez Oferenta również do realizacji zadań statutowych lub innych zadań. Z dotacji można rozliczyć wyłącznie koszty za prowadzenie wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295, 1598, z 2024 r. poz. 619, 1685, 1863, z 2025 r. poz. 1218) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 października 2018 roku w sprawie prowadzenia uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów przez niektóre organizacje pozarządowe oraz stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2050).
5. Nie są kwalifikowalne w ramach realizacji zadań z zakresu usług społecznych:
1) koszty poniesione przed rozpoczęciem i po zakończeniu okresu realizacji zadań określonych w umowie,
2) koszty nie mające bezpośredniego związku z uzgodnionymi w umowie działaniami w ramach zleconych zadań,
3) koszty wcześniej sfinansowane z innego źródła, a zwłaszcza ze środków budżetu państwa lub gminy Śrem,
4) koszty odsetek, kar i opłat porto,
5) nie dopuszcza się sfinansowania z dotacji zakupów inwestycyjnych oraz środków trwałych związanych z realizacją zadań.
6. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie w formie pisemnej pod rygorem nieważności umów o świadczenie Usługi Poradnictwo specjalistyczne - mobilne rozmowy wspierające oraz Mobilny pakiet usług informatycznych.
7. Dotacja zostanie przekazana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2025 r. poz. 1338) po podpisaniu umowy z wyłonionym Oferentem.
8. Do liczby realizowanych godzin, na podstawie których ustala się wysokość dotacji, wlicza się również koszt godziny usługi w sytuacji, w której Oferent pozostawał w gotowości do realizacji usługi, a wykonanie tej usługi nie było możliwe ze względu na nieobecność usługobiorcy.
branża Komputery, informatyka, technika biurowa
podbranża usługi informatyczne
forma konkurs
typ zlecenia usługi, wykonanie
kraj realizacji Polska
województwo realizacji Wielkopolskie
kraj organizatora Polska
województwo organizatora Wielkopolskie

Zamieszczone dane to tylko fragment informacji – aby uzyskać dostęp aktywuj darmowy test lub zaloguj się

WYŚWIETL PODOBNE ZAMÓWIENIA Z BRANŻY: usługi informatyczne